Products available

Monday, January 11, 2016

RESEPI STEP BY STEP BUAT CHIKEN BALL

RESEPI STEP BY STEP BUAT CHIKEN BALL.

Alhamdulillah, respon dari tadi hingga petang ini lebih 2000 orang menyukai Resepi ini. Ramai yang nak buat Chicken ball untuk berniaga dan makan sendiri juga.

Sebagaimana yang dijanjikan Chef Ustazah akan kongsikan resepi mudah ini. Moga bermanfaat ya. Kak Kiah dan Kak Nelopar bolehlah buat Chicken ball dan masak macam-macam makanan untuk Abang Eron dan Abang Rosam nanti. Hihihi.

Chicken ball ni boleh buat Yong Tau Fo, makan dengan sos cili, mayonis atau boleh goreng. Boleh letak dalam nasi goreng atau mee goreng. Boleh masukkan dalam aneka mee juga.

Alhamdulillah, bolehlah pakat-pakat gentel dengan anak-anak nanti. Yang nak tambah pendapatan boleh cuba resepi ni. Boleh pek-pek dan frozenkan dan jual di ofis atau kat Pasar Malam.

Dalam resepi nanti ada bagitau guna MEAT MIXER. Kalau tak de..nak buat macamana ya? Dengan lesung batu ok tak? Hihihi. Kenalah buat R & D ya. Kalau jadi boleh share dengan kawan-kawan juga. Tapi..nak cantik gunalah FOOD PROCESSOR ya. Kalau tak de duit, menabung la dulu. Yang penting kita dapat bagi makanan HALAL pada keluarga. Lebih baik dari kita beli barang kemas dan pakaian. Saham akhirat dan dapat pahala menyediakan makanan Halal di rumah.

Ok, panjang pulak ya Kak Jeniper Lopeh nak resepi..Resepi!! BUKAN NAK DENGAR BEBEL..

OK..OK. Klik pada gambar satu-satu ya Abang Johnny Depp. Kat situ keluar resepi.

Nak beli STTP. Order dengan no ni ya 019-9378679.

Bye-bye.

Salam sayang dari Ratu Rempah,

CHEF USTAZAH.

- Resepi Oleh Chef Ustazah.

No comments:

Post a Comment